Menu

Copilăria - cheia armoniei

De la Satu Mare mi-a fost expediată o carte pentru mintea şi sufletul copiilor. Autorul ei, un om care timp de 45 de ani stat vertical în faţa elevilor (ca dascăl) pentru a-i introduce în tainele încărcate cu frumuseţea şcolii: Maria Bonea (n. 1941) - Copilăria- cheia armoniei -.

Cu Răsunet de baladă, doamna Maria Bonea debutează editorial în anul 1997, iar trei ani mai târziu reeditează acest volum.

După această apariţie editorială, poeziile doamnei Maria Bonea sunt scoase înspre lectura copiilor,

Citeşte mai departe ...

O carte frumoasă – Unde cresc cuvintele, de Sergiu Afanasiu (Iulian Ciocan)

Există părerea că vîrstnicii citesc cu greu poezia pentru copii. Uneori aserţiunea asta e adevărată, alteori nu. Eu unul am citit cu mare plăcere noul volum al scriitorului Sergiu Afanasiu, intitluat incitatnt Unde cresc cuvintele? A fost ca o incursiune într-un tărîm fabulos, populat de albine, furnici, cărăbuşi şi spiriduşi, dar şi de personaje arhicunoscute cum sînt Dănilă Prepeleac şi Făt-Frumos.

Citeşte mai departe ...

Revelaţia ploii în literatura ce se vrea a fi pentru copii (o cronică la „Dacă aş fi ploaie” de Alexandru Plăcintă)

Victoria Fonari, poet, critic literar, dr. conf., Universitatea de Stat din Moldova

Literatura pentru copii are cunoscute rigori, dar aceste rigori prestabilite au ieşit din randamentul obişnuit al vârstei în cartea „Dacă aş fi ploaie” (2014, Chişinău) de Alexandru Plăcintă. Condiţionalul din titlu anunţă jocul la care e invitat micul cititor. Dar scriitorul nu-şi doreşte să fie o lectură determinată de singurătatea unui copil. De fapt în faţa cărţii niciun cititor nu trăieşte singurătatea decât prin filiera empatiei.

Citeşte mai departe ...

Acad. Sabina Ispas: ”Sub aparența unui discurs înfrățit cu cel folcloric, Basme de Petre Crăciun este o creație de autor autentică”

Pentru istoria culturii universale, basmul este o categorie definitorie, cu deosbire atunci când se identifică și se cirumscriu specificitățile grupurilor etnice. Deși este asociat mai ales bucuriei cunoașterii trăită în copilărie, inițial basmul s-a adrest tuturor categoriilor de ascultători – pe vremea când circula oral sau era citit cu voce tare pentru membrii unei familii - și, mai apoi, de cititori.

Citeşte mai departe ...

”Copii în cătușele Siberiei”, de Spiridon Vangheli

Copii în cătușele Siberiei”, de Spiridon Vangheli, a apărut la Editura pentru Copii GUGUȚĂ de la Chișinău, în anul 2013. Ilustrațiile volumului îi aparțin lui Constantin Bălan. Cum a apărut această carte? Ne-o spune chiar autorul său:

Dragă copile, am scris această carte cu sufletul sfâşiat de durere. De ce am scris-o? Ca să arăt cât de crunt a fost regimul totalitar? Nu numai. Am vrut să-i vezi pe compatrioţii noştri în altă lumină. Ei au rămas Oameni în cele mai straşnice împrejurări.

Citeşte mai departe ...

Povești, un nou volum de scriitorul Alexandru Plăcintă

Volumul ”Povești”, de scriitorul Alexandru Plăcintă, din Chișinău, apărut în acest an, ne propune un număr de zece povești, pe care cititorii portalului Literatură Copii le cunosc deja: Povestea privighetorii Dafi, Prietenii lui Tărcuci, Ziua de naștere, Povestea unei femei frumoase, Povestea lui Marcus, Dansul Dărniciei, Norocosul, Iepurașul cel înțelept, Povestea lui Calistrat și Sărbătoare de poveste.

Citeşte mai departe ...

Zinaida Smochină-Rotaru aduce o nouă picătură de lumină și de iubire pe fruntea senină a copiilor doritori de cuvântul scris

Recent, a văzut lumina tiparului cea de a cincea carte pentru copii a doamnei Zinaida Smochină-Rotaru, din satul Costiceni, r. Noua Suliță, Ucraina: ”Un buchet de poezii - pentru voi, iubiți copii”. Am fost solicitat să scriu o prefață pentru această frumoasă lucrare, ceea ce am făcut cu mare plăcere, cu atât mai mult cu cât unele dintre poeziile doamnei Zinaidei Smochină-Rotaru fiind publicate deja pe portalul Literatură Copii. Iată textul.
Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS