Menu

Zinaida Smochină-Rotaru aduce o nouă picătură de lumină și de iubire pe fruntea senină a copiilor doritori de cuvântul scris

Recent, a văzut lumina tiparului cea de a cincea carte pentru copii a doamnei Zinaida Smochină-Rotaru, din satul Costiceni, r. Noua Suliță, Ucraina: ”Un buchet de poezii - pentru voi, iubiți copii”. Am fost solicitat să scriu o prefață pentru această frumoasă lucrare, ceea ce am făcut cu mare plăcere, cu atât mai mult cu cât unele dintre poeziile doamnei Zinaidei Smochină-Rotaru fiind publicate deja pe portalul Literatură Copii. Iată textul.

Zinaida Smochină-Rotaru, cunoscut și apreciat poet popular din satul Costiceni, ne propune un nou volum: ”Un buchet de poezii - pentru voi, iubiți copii”. Este o carte de versuri, ghicitori și povestiri în limba română adresată copiilor de la grădiniță și elevilor din clasele primare. Un volum în care putem citi versuri minunate despre mamă, pâinea, patria și glia sau despre animale (un capitol consistent). Autoarea ne propune versuri de factură religioasă, despre anotimpuri sau poezii dedicate copiilor poznași. Ca și în cărțile sale anterioare, poeziile doamnei Zinaida Smochină-Rotaru (publicate și în portalul Literatură Copii) sunt scrise din inimă, cu o frumoasă sinceritate, găsind limbajul cel mai potrivit pentru a-i atrage pe copii. Autoarea impresionează prin mesajul său direct, prin identificarea părții frumoase a copilăriei, a purității, a jocului. Poezia este optimistă, dar și educativă, moralizatoare. În poezia din acest volum găsim culoare, căldură, lumină binefăcătoare. ”Soare, soare, frăţioare,/Cu lumină sclipitoare,/Spune-mi, câte raze ai/Şi pe toate cui le dai? -/Am eu multe, pentru toţi/- La copii şi la nepoţi”, scrie autoarea în poezia ”Soare, soare”. Povestirile cuprinse în partea finală a volumului sunt pline de tâlc, de înțelepciune, titlurile lor vorbind de la sine: ”Băiatul neascultător”, ”Fetița săracă”, ”Oaspetele divin”. Salutăm cu mult drag și cu bucurie apariția acestui nou volum al doamnei Zinaida Smochină-Rotaru, o nouă picătură de lumină și de iubire pe fruntea senină a copiilor doritori de cuvântul scris. O parte dintre poeziile cuprinse în volum vor fi publicate și în cel mai mare portal pentru literatura dedicată copiilor: www.literaturacopii.ro, unde Zinaida Smochină-Rotaru a fost, este și va fi mereu acasă.

Petre Crăciun

înapoi la partea de sus